TOPIK

Aidil Fitri (1) Air Kolah (9) Akhir Zaman (3) Aktiviti Ilmiah (1) Al-Quran (4) Alam (13) Alam Ghaib (5) Aldil Fitri (1) Allah wujud tanpa bertempat (15) Amal Soleh (3) Anti Hadis (1) Aqidah (17) ASWJ (63) Bab Munakahat (4) Bab Sihir (3) Bab Tauhid (9) Bahasa Melayu (6) Bahaya Syiah (7) Bertabarruk (2) Bid'ah (8) Bidaah Hasanah (7) Bulan Ramadhan (18) Bulan Rejab (1) Bulan Zulhijjah (1) Cintai DIA (1) Cuti-Cuti Malaysia (89) Doa (1) Dosa Besar (1) Ekonomi Islam (5) Fadilat Al-Quran (4) Fiqh (3) Futuhul Ghaib (1) Futuhul Makkiyyah (3) guru (2) Guru Mursyid (6) Guru Tariqat (6) Hadis Dhaif (6) Hadis Maudhu' (1) Hadis Nabi (14) Hakikat (1) Hari Kemudian (1) Hotel Islam (1) Hukum Berkaitan Zikir (9) Ibadat Haji (6) Ibnu Taimiyyah (16) ilmu kebatinan (5) Ilmu Laduni (1) ilmu persilatan (2) Imam Malik (1) Insan Kamil (1) Israk Mikraj (10) Istanbul (17) Isu Halal (2) Isu Kalimah Allah (4) Isu Khilaf (25) Isu Khilafiah (29) Isu Semasa (4) Isu Wahhabi (97) Jalan-Jalan (128) Jihad Ekonomi (34) Jom Makan (16) Karamah (2) kebenaran (5) Kesultanan Melayu (7) Kewangan dan Perbankan Islam (1) Khatamun Nubuwwah (2) Kisah Mualaf (28) Kisah Nabi (2) Koleksi (2) Kosong (2) Kurma (1) Lagu (1) Lailatul Qadar (14) Makam Sultan (5) Makam Sultan/Raja Melayu (7) Makam Wali Allah (43) Makhluk Halus (1) Makrifat (1) Masjid (41) Masjid Lama (24) Masjid Utama (29) Maulidur Rasul (23) Mekah (2) Melayu (14) Merdeka (1) Misteri (10) motivasi (1) Mukasyafah (2) Mutasyabihat (7) Nabi Ibrahim A.S. (1) Nabi Khidir A.S. (14) Nabi Musa A.S. (1) Neraka (1) Nisfu Syaaban (17) nostalgia (1) Nur Muhammad (6) Nuzul Quran (3) Pahlawan Islam (2) Pahlawan Melayu (10) Pelancongan Tanah Tinggi (4) pengumuman (7) Penyakit (1) Perubatan Islam (2) Perubatan tradisional (1) Petua (2) Puasa Ramadhan (18) Puasa Sunat (2) Pulau Besar (18) Putrajaya (3) Rabitah (1) Rahmat Allah (1) Rawatan Islam (1) rekreasi (21) Rezeki (1) RSAW (11) Rumahku Syurgaku (4) Sajak (6) Sedekah (1) Sejarah Melayu (6) Selawat (7) Senibina Islam (8) Sifat 20 (2) Solat (8) Solat Sunat (9) Sumpah (1) Sunnah RSAW (9) Tamadun Islam (8) Tariqat (7) Tasawuf (23) Tawassul (5) Tulisanku (311) Ulamak Islam (7) Ulamak Nusantara (20) Ulamak Tanah Melayu (16) Universiti (3) Usahawan Muslim (9) Usuluddin (1) Wahhabi dan Keganasan (9) Wali Allah (50) Wali Melayu (22) Wali Songo (10) Youtube (1) Zakat (13) Zakat Fitrah (4)

Ahad, 28 Mei 2017

Habib Umar di Malaysia lagi.


Habib Umar di Malaysia lagi.

💩 = salah sangka
♥ = penjelasan

💩Entah berapa byk sumber kewangan, masa dan tenaga dihabiskan utk menyambut kedatangan insan ini. Susuk tubuh yg mempunyai banyak pengikut-pengikut taasub dari kalangan mereka yg mempercayai dia merupakan wali Allah berketurunan Nabi saw.

♥Insyaallah wang, masa dan tenaga yang dihabiskan untuk mengadakan majlis ilmu dan meraikan kedatangan ulama diberkati dan dterima oleh Allah sebagai amal saleh. Mempercayai seseorang tokoh sebagai wali dengan sebab dan alasan yang dibenarkan syarak, dibenarkan. Adapaun nasab keturunan Habib Umar yang berasal dari Fatimah binti Nabi Muhammad dan Ali bin Abi Talib, adalah sahih dan asli.

💩Anehnya, dia dikenali sebagai golongan kuburiyun di Yaman. Golongan yang memohon pertolongan dengan bertawasul kepada org yg telah mati dikuburan, mempercayai adanya kelebihan berdoa di kubur-kubur insan soleh, melakukan acara tawaf di kubur yg di dakwa kubur Nabi Hud A.S , mendakwa dapat melihat Nabi SAW secara sedar yang sering datang ke majlis-majlis beliau dan banyak membawa kisah-kisah palsu tentang Nabi SAW, sahabat r.anhum dan para wali.

♥Gelaran kuburiyun amat digemari oleh golongan Wahabi, kerana ia berbunyi seram dan menakutkan. Habib Umar dituduh penyembah kubur hanya kerana menziarahi kubur orang-orang salih dan berdoa kepada Allah di sisi kubur-kubur tersebut, dengan mengharapkan berkat ahli-ahli kubur tersebut. Wahabi tidak pandai membezakan antara berdoa kepada penghuni kubur dan berdoa kepada Allah di kubur.

♥Berkenaan ‘tawaf keliling kubur’ dan dakwaan melihat Nabi secara sedar, sila datangkan bukti yang jelas. Kalaupun jahil dan dengki, janganlah sampai memfitnah saudara seagama.

💩Tidakkah kita meneliti bagaimana bermulanya syirik di atas muka bumi? Syirik bermula apabila manusia mula berlebih-lebihan dalam mengagungkan insan soleh sehingga diberikan sifat-sifat ketuhanan kepadanya. Dan apa yg dilakukan dan diseru oleh Habib Umar ini tiada bezanya apabila ajarannya hanya terjurus kepada pemujaan insan-insan yang didakwa sebagaig wali dan ini membuka pintu-pintu kesyirikan yang jelas!

♥Oleh yang demikian, sila nyatakan berapa ramai orang Islam yang murtad atau musyrik hasil dakwah Habib Umar? Berapa ramai yang menyembah kubur dan kubur apa yang mereka sembah di Malaysia?

💩Lebih menghairankan, Habib Umar ini tidak dikenali dalam dunia akademik Islam. Tiada hasil-hasil ilmiah yang boleh diiktiraf dan dimanfaatkan. Tazkirahnya lebih bersifat umum yg boleh sahaja dilakukan oleh manusia biasa walaupun mempunyai PhD palsu.

♥Dunia akademik sangat mengenali Habib Umar, beliau sering dijemput menyampaikan syarahan di muktamar-muktamar antarabangsa (terkini Muktamar Grozny di Chechen), universiti-universiti (termasuk Universiti al-Azhar) dan menulis sejumlah buku-buku ilmiah seperti Qabasat an-Nur al-Mubin, al-Wasatiyah fil Islam, Silsilah Ma’alim ad-Du’at dan banyak lagi.

♥Mengenai kebiadapan sesetengah makhluk yang  tergamak menulis “Tazkirahnya lebih bersifat umum yang boleh sahaja dilakukan oleh manusia biasa walaupun mempunyai PhD palsu.” Begitulah sifat tazkirah pendakwah apabila berhadapan masyarakat awam, kerana pendakwah yang ikhlas tidak berfikir untuk menonjolkan bahawa dirinya ada PhD atau mufti, sebaliknya mereka ingin membuka ruang seluas-luasnya untuk segenap lapisan masyarakat daripada kanak-kanak hingga orang tua untuk memahami dan menghayati agama. Yang penting, mesej dakwah sampai biarpun dalam ucapan yang ringkas dan nampak ‘biasa-biasa’.

 💩Bahkan, kata-katanya sering dicemari dakwaan2 yg tersasar berkenaan Islam dan syariatnya. Dan yang lebih menarik, ketika Yaman diserang oleh puak Syiah, Hadramawt yang menjadi pusat ajaran sufi sesat ini tidak disentuh sama sekali oleh puak Syiah, dan golongan habib ini juga tidak mempertahankan Yaman bukan saja melalui jihad fizikal, tetapi juga jihad lisan.

♥Dakwaan “, ketika Yaman diserang oleh puak Syiah, Hadramawt yg menjadi pusat ajaran sufi sesat ini tidak disentuh sama sekali oleh puak Syiah”  tidak mempunyai sebarang bukti, melainkan sangkaan dari jauh dan telahan semberono. Hadramawt terletak jauh daripada pusat-pusat bandar dan pentadbiran Yaman, tidak mempunyai sebarang hasil galian berharga, atau ekonomi yang pesat, ia adalah daerah yang gersang dan jauh dari pembangunan, puak-puak Syiah Houthi menumpukan usaha menawan San’a dan bandar-bandar besar kerana di situlah kunci untuk menakluki Yaman.

♥Para habib sejak dulu hingga sekarang amat gigih membanteras penularan akidah Syiah baik di Yaman, Arab Saudi mahupun Malaysia dan Indonesia. Lihat saja pada nama mereka; Habib Umar, Habib Abu Bakar dan lain-lain, mustahil mereka menamakan anak mereka dengan Abu Bakar dan Umar yang menjadi kebencian puak Syiah.

💩Dan hari ini, ketika Yaman masih bergolak, Habib Umar yang kononnya wali Allah berada di Malaysia. Kalau dulu, majlis nyanyian besar-besarannya dikenali sebagai majlis selawat. Khabarnya sekarang, ia bertukar menjadi majlis Doa Untuk Malaysia. Mungkin Yaman tidak perlu didoakan. Mungkin kewaliannya membuatkan dia melihat Malaysia ini berada dalam peperangan sedangkan Yaman aman sejahtera!

♥Habib Umar bukannya melarikan diri dari Yaman. Sejak awal pergolakan hingga kini, beliau menetap di Tarim, Hadramawt. Beliau dijemput oleh para penganjur di Malaysia untuk program-program ilmiah, beliau tiba pada 26 Oktober dan MENYAMBUNG KEMBARA DAKWAH DI INDONESIA pada pukul 9 pagi 29 Oktober 2016 dan seterusnya ke Singapura. Bagaimana ada insan yang beragama Islam boleh menyamakan majlis selawat dengan konsert nyanyian? Seorang ulama Yaman dijemput untuk hadir ke majlis ilmu dan berdoa untuk keamanan Malaysia, adakah ia bertentangan dengan mana-mana ajaran Islam? Kita hairan bagaimana orang-orang ini berfikir:

Datang memenuhi undangan ke Malaysia = dianggap LARI dari Yaman
Berdoa untuk Malaysia = dianggap TIDAK MENDOAKAN Yaman

♥Habib Umar selaku anak jati Yaman, sentiasa mendoakan kesejahteraan kembali ke tanahairnya. Mungkin sebab beliau tidak meng’update’ doa beliau di Facebook, Twitter atau Instagram, maka ada orang ingat beliau tidak berdoa langsung. Kesian juga ya.

💩Sedarlah wahai masyarakat. Tinggalkan golongan pendusta agama ini. Jangan tertipu dengan dakwaan ulama keturunan Nabi saw. Sudah-sudahlah...

♥Sila baca dan nilai siapa sebenarnya yang berdusta. Habib Umar kekal sebagai Habib Umar, namun para pembenci tidak ke mana…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan