TOPIK

Aidil Fitri (1) Air Kolah (9) Akhir Zaman (3) Aktiviti Ilmiah (1) Al-Quran (4) Alam (13) Alam Ghaib (5) Aldil Fitri (1) Allah wujud tanpa bertempat (15) Amal Soleh (3) Anti Hadis (1) Aqidah (17) ASWJ (63) Bab Munakahat (4) Bab Sihir (3) Bab Tauhid (9) Bahasa Melayu (6) Bahaya Syiah (7) Bertabarruk (2) Bid'ah (8) Bidaah Hasanah (7) Bulan Ramadhan (18) Bulan Rejab (1) Bulan Zulhijjah (1) Cintai DIA (1) Cuti-Cuti Malaysia (89) Doa (1) Dosa Besar (1) Ekonomi Islam (5) Fadilat Al-Quran (4) Fiqh (3) Futuhul Ghaib (1) Futuhul Makkiyyah (3) guru (2) Guru Mursyid (6) Guru Tariqat (6) Hadis Dhaif (6) Hadis Maudhu' (1) Hadis Nabi (14) Hakikat (1) Hari Kemudian (1) Hotel Islam (1) Hukum Berkaitan Zikir (9) Ibadat Haji (6) Ibnu Taimiyyah (16) ilmu kebatinan (5) Ilmu Laduni (1) ilmu persilatan (2) Imam Malik (1) Insan Kamil (1) Israk Mikraj (10) Istanbul (17) Isu Halal (2) Isu Kalimah Allah (4) Isu Khilaf (25) Isu Khilafiah (29) Isu Semasa (4) Isu Wahhabi (97) Jalan-Jalan (128) Jihad Ekonomi (34) Jom Makan (16) Karamah (2) kebenaran (5) Kesultanan Melayu (7) Kewangan dan Perbankan Islam (1) Khatamun Nubuwwah (2) Kisah Mualaf (28) Kisah Nabi (2) Koleksi (2) Kosong (2) Kurma (1) Lagu (1) Lailatul Qadar (14) Makam Sultan (5) Makam Sultan/Raja Melayu (7) Makam Wali Allah (43) Makhluk Halus (1) Makrifat (1) Masjid (41) Masjid Lama (24) Masjid Utama (29) Maulidur Rasul (23) Mekah (2) Melayu (14) Merdeka (1) Misteri (10) motivasi (1) Mukasyafah (2) Mutasyabihat (7) Nabi Ibrahim A.S. (1) Nabi Khidir A.S. (14) Nabi Musa A.S. (1) Neraka (1) Nisfu Syaaban (17) nostalgia (1) Nur Muhammad (6) Nuzul Quran (3) Pahlawan Islam (2) Pahlawan Melayu (10) Pelancongan Tanah Tinggi (4) pengumuman (7) Penyakit (1) Perubatan Islam (2) Perubatan tradisional (1) Petua (2) Puasa Ramadhan (18) Puasa Sunat (2) Pulau Besar (18) Putrajaya (3) Rabitah (1) Rahmat Allah (1) Rawatan Islam (1) rekreasi (21) Rezeki (1) RSAW (11) Rumahku Syurgaku (4) Sajak (6) Sedekah (1) Sejarah Melayu (6) Selawat (7) Senibina Islam (8) Sifat 20 (2) Solat (8) Solat Sunat (9) Sumpah (1) Sunnah RSAW (9) Tamadun Islam (8) Tariqat (7) Tasawuf (23) Tawassul (5) Tulisanku (311) Ulamak Islam (7) Ulamak Nusantara (20) Ulamak Tanah Melayu (16) Universiti (3) Usahawan Muslim (9) Usuluddin (1) Wahhabi dan Keganasan (9) Wali Allah (50) Wali Melayu (22) Wali Songo (10) Youtube (1) Zakat (13) Zakat Fitrah (4)

Sabtu, 27 Ogos 2016

KAITAN WAHHABI DAN KEGANASAN DARI SURAT MUHAMMAD BIN ABDUL WAHHAB PENGASAS WAHHABI

[EDISI BONGKAR] KAITAN WAHHABI DAN KEGANASAN DARI SURAT MUHAMMAD BIN ABDUL WAHHAB PENGASAS WAHHABI

Kata Geng Wahabi versi Saudi, ISIS tu Khawarij, Wahabi bukan Khawarij, tapi Sunni. Muhammad bin Abdil Wahhab bawa akidah yang menolak keganasan Khawarij konon. Kalau ISIS pakai buku Muhammad bin Abdil Wahhab itu namanya bukan Wahabi itu ISIS tapi ISIS jer yang pakai buku Muhammad bin Abdil Wahhab. Wahabi ni konon bawa ajaran baik2, sayang orang. Tak suka bunuh-bunuh.

Oh yer ker?? Cuba baca salah satu dari surat yang ditulis oleh Muhammad bin Abdil Wahhab ni yang dicetak dan disokong sendiri oleh ulama Wahabi Saudi Dr. Nasir bin Abdil Kaeim al-Aql berjudul Islamiyyah la Wahhabiyyah yang pernah dicetak oleh Kementrian Wakaf Saudi Arabia. Nas Arab dia saya letak dalam bentuk gambar sebab malas nak type dan lebih jelas sebagai bukti. Terjemahan seperti di bawah ini ikut urutan gambar yang saya pontong sebab panjang. Tapi kalau takut konon ana tipu buka kitab langsung atau download dari internethttp://waqfeya.com/book.php?bid=8499.

Gambar 1:

"Muhammad Abdul Wahab Berkata: Adapun meminta kepada orang yang mati dan yang ghaib, sama ada nabi atau selainnya, untuk menghilangkan kesusahan, bantuan kesedihan, dan meminta bantuan kepada mereka dalam perkara-perkara yang penting, maka ia termasuk dalam perkara yang DIHARAMKAN YANG DIINGKARI SECARA KESEPAKATAN ULAMA. Allah tidak pernah memerintahnya juga tidak Rasulnya, dan tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari sahabat dan tabi'in, dan tidak disukai sama sekali oleh seorang pun dari imam2 Islam. Perkara ini adalah apa yang diketahui secara pasti di dalam agama Islam".
Dalam hal ini, Muhammad bin Abdil Wahhab secacra sorih menyatakan beristighatsah adalah haram, dan mengclaim ia adalah disepakati oleh imam2 Islam. bahkan dia menambah termasuk perkara yang ما هو معلوم من الدين بالضرورة dengan menggunakan sighat yang sedikit berbeza tapi makna sama.
Jawaban saya: Ini bohong besor! Berapa banyak ulama 4 mazhab mengatakan istighatsah dan tawassul itu harus bahkan sunnah. Bila masa jadi kesepakatan ulama? Lepas tu claim ma huwa maklum mina al-Din biddarurah pulak tu??

Gambar 2:

"Barangsiapa yang berdoa kepada mayyat atau orang ghaib dari kalangan para nabi, atau orang soleh sama ada dengan lafaz istighatsah atau selain keduanya MAKA IA BENAR-BENAR TELAH MELAKUKAN SYIRIK PALING BESAR YANG TIDAK DIAMPUN ALLAH KECUALI DENGAN BERTAUBAT DARI-NYA"
Dalam hal ini pula, ia telah menuduh bahawa istighatsah adalah perbuatan syirik terbesar!

Jawaban saya: Ulama sepakat, Syirik Kaber itu adalah orang yang betul2 sembah tuhan selain Allah SWT. Kira macam pi tokong sembah lah. Ini kalau setakah ziarah kubur Nabi Muhammad SAW atau para wali dan berdoa, bertawassul atau bahkan beristighatsah dgn niat dalam hati Allah yang melaksanakan segala hajatnya, dan para nabi dan wali itu hanya perantara maka tidak menyebabkan syirik. Ia bahkan sunnah dan dianjurkan seperti yg disebut oleh Imam Nawawi, Imam al-Subki, Imam al-Ramli dan lain2.

Gambar 3:

"Maka barang siapa yang telah berlebihan pada nabi atau orang soleh dan menjadikannya sebagai bentuk dari ibadah seperti berkata: Wahai Tuanku fulan! tolonglah aku, atau bantulah aku, atau berilah aku rezeki, atau cukupilah aku, atau aku berada pada timbanganmu dan yang menyamai ucapan-ucapan ini; maka semua perkara ini adalah syirik dan sesat! pelakunya perlu disuruh taubat, kalau ia taubat, kalau tidak maka DIBUNUH!!!!!"
Dalam statement ini pula Muhammad bin Abdil Wahab secara jelas menyatakan ucapan-ucapan istighatsah ini adalah syirik sesat, dan diminta bertaubat. Kalau tdak BUNUH!!!!

Jawaban saya:

Pertama kalau dia istighatsah atau doa dengan niat bahawa Allah yang menjadikan maka ia tak jatuh haram sama sekali bahkan sunnat. Kalau dia awam, maka kita kena ajar dia akidah yang betul iaitu Allah yang menjadikan sedangkan tawassul dan istighatsah itu hanya usaha dalam doa dan ia diharuskan ulama. Untuk sampai bunuh tu tak akan sampai lah.. Tapi Muhammad bin Abdil Wahhab yang diagung2kan Wahabi alumni Saudi pula???

Sebab itulah saya kata, macam mana pula Wahabi alumni Saudi hari ini claim mereka bukan ISIS. Yaa May be mereka bukan ISIS, tapi pemikiran Wahabi itu bawa sifat berlebihan yang bertaraf ISIS. Maka tak heranlah dalam sejarah abad ini, semua geng teroris datang dari Wahabi. Dari al-Qaeda, JI, Jabhah Nusrah, AlShabab Somalia, Boko Haram, Ansar Dine Mali, dan lain-lain semua asalnya berakidah WAHABI Syirik beristighatsah!

Wahabi kat Malaysia yang konon kata ISIS tu Khawarij depa bukan, hari in kome tuduh kami yang beristighatsah ini sebagai syirik kaber sahaja. Tak de laa nak bunuh sebab tak pegang kerajaan. besok kalau ada peluang maka tinggal sembelih jer macam tok guru2 kome buat kat Mekah Madinah.
Wahabi dan Ghulwu berpisah tiada....

Via - Ustaz Raden Mooks

SEBARKAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan